Start > Aktualności > SCOLARowy Newsletter No 1
Cute little girl with colorful painted hands
 DZIEŃ DOBRY,
 
pierwszy numer SCOLARowego Newslettera zawiera krótkie podsumowanie poprzedniego roku szkolnego, opis wizyty w gospodarstwie agroturystycznym, relację z inauguracji nowego roku szkolnego i ślubowanie oraz  informacje o naszych projektach, takich jak np. „Dzieciństwo bez próchnicy”, a także o otwarciu nowego terapeutycznego punktu przedszkolnego na Starych Bielanach.
 
Z a p r a s z a m y   d o   l e k t u r y !

FUNDACJA SCOLAR TO ZESPÓŁ 75 WYSOKO WYKWALIFIKOWANYCH TERAPEUTÓW, PSYCHOLOGÓW, PEDAGOGÓW ORAZ LEKARZY PSYCHIATRÓW. OD 2004 ROKU FUNDACJA JEST AKTYWNYM OŚRODKIEM DIAGNOSTYCZNO-TERAPEUTYCZNYM DLA OSÓB Z CAŁOŚCIOWYMI ZABURZENIAMI ROZWOJU. DO TEJ PORY ZESPÓŁ ZDIAGNOZOWAŁ JUZ PONAD 2 TYS. DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU. OD STYCZNIA 2014 ROKU FUNDACJA SCOLAR PROWADZI NIEPUBLICZNY PUNKT PRZEDSZKOLNY WPISANY NA LISTĘ OŚRODKÓW WSPÓŁPRACUJĄCYCH PRZEZ POLSKIE STOWARZYSZENIE TERAPII BEHAWIORALNEJ, A OD STYCZNIA 2015 ROKU TAKŻE JEDNĄ Z CZTERECH WARSZAWSKICH POZASZKOLNYCH PLACÓWEK SPECJALISTYCZNYCH. W RAMACH FUNDACJI SCOLAR FUNKCJONUJE 5 PLACÓWEK:
1. Punkt Przedszkolny;
2. Zespół Przedszkolny;
3. Pozaszkolna Placówka Specjalistyczna (PPS);
4. Poradnia Psychologiczna Pedagogiczna;
5. Ośrodek Szkolenia.
 

PODSUMOWANIE

W lipcu dzieci z Niepublicznego Punktu Przedszkolnego SCOLAR wzięły udział w wycieczkach na folwark ze zwierzętami wiejskimi. Wycieczka odbyła się w trzech turach, tak aby każdemu dziecku zapewnić optymalny komfort podróży i aby wszystkie mogły zapoznać się ze zwierzętami. W obie strony dzieci podróżowały komunikacją miejską, autobusem i metrem i dla wielu z nich było to ogromne przeżycie, prawie tak duże jak sam cel wyprawy. Na miejscu dzieci poznawały zwierzęta wiejskie, takie jak króliki, kury, koguty, indyki, perliczki, owce, kozy, krowy, świnie, konie. Dla niektórych z nich było to pierwsze takie bezpośrednie spotkanie z wiejskimi zwierzętami „na żywo”, znanymi do tej pory tylko z książek i filmów. Dużą przyjemność sprawiła dzieciom możliwość własnoręcznego karmienia zwierząt. I chociaż podanie marchewki prosto do pyska wymagało nie lada odwagi, to wszystkie dzieci sprostały dzielnie temu wyzwaniu. Niejeden z wycieczkowiczów zaskoczony był faktem, że nie tylko ludzie korzystają z karuzeli – na własne oczy mogli zobaczyć jak z wybiegu – karuzeli korzystał koń. Do przedszkola wrócili wszyscy z uśmiechami na twarzy oraz postanowieniem powtórzenia tego typu wycieczki w przyszłym roku szkolnym.


Rok szkolny 2016/2017

Na początku września odbyła się ceremonia pasowania na przedszkolaka. W uroczystości wzięli udział terapeuci, rodzice oraz dzieci. 


„Dzieciństwo bez próchnicy” 
 http://www.zebymalegodziecka.pl/

W Polsce prawie 58% trzylatków i aż 85% sześciolatków ma problemy z próchnicą. Aby przeciwdziałać postępującej epidemii oraz aby chronić uśmiech dzieci, powstał projekt „Dzieciństwo bez próchnicy”. Głównym celem kampanii jest dostarczenie rzetelnej wiedzy oraz edukacji zarówno wśród dzieci, jak i ich rodziców, opiekunów, nauczycieli, pielęgniarek i higienistek. Wprowadzona postać Królika Pampisia ma przypominać i kojarzyć się z dbaniem o zęby dzieci już od najmłodszych lat, wyrabiając dobre nawyki, ucząc, jak prawidłowo myć zęby i pokazując, co wpływa na zdrowie jamy ustnej. Projekt realizuje Uniwersytet Medyczny w Poznaniu wspólnie z 8 innymi uczelniami medycznymi w Polsce, a finansuje Ministerstwo Zdrowia i Szwajcarski Program Współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Zespół przedszkolny bierze czynny udział w tym projekcie.


SCOLARowi odkrywcy

Wspólnie z naszymi SCOLARowymi przedszkolakami eksperymentujemy, ucząc i sprawdzając, czy dana rzecz utopi się, czy będzie pływać. Niektóre rzeczy wbrew pozorom i ogólnym przypuszczeniom nie dają się zatopić. Nauka przez zabawę, dużo frajdy i wiedzy. Dzieci to uwielbiają!

Warsztaty artystyczne

W roku szkolnym 2015/2016 podczas zajęć artystycznych, rozwijających zdolności i umiejętności manualne oraz wyobraźnię podopieczni Placówki stworzyli rysunki do ulotki informacyjnej oraz zakładki do książek. Ulotki zostały rozdane w okolicznych sklepach w celu zapoznania sprzedawców i pracowników z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zakładki do książek zostały przekazane zaprzyjaźnionej księgarni i są dołączone do książek tam zakupionych.Prowadzimy zajęcia fotograficzne, pierwsze zakończone wystawą prac jednej z podopiecznych. Na początku października ruszyły kolejne warsztaty fotograficzne, których efekty mamy nadzieję niebawem zaprezentować w naszej poczekalni.

Na początku roku szkolnego 2016/2017 rozpoczęliśmy współpracę z Muzeum Narodowym – w ramach projektu „Muzeum na Wynos” odbyły się zajęcia „Tajemnice Archeologii” oraz „Zabawa w Detektywa”. Dzieci z chęcią i dużą uwagą uczestniczą w tych zajęciach. Planujemy rozpoczęcie regularnej współpracy z Muzeum Narodowym, które odkryje przed nami swoje tajemnice.

Nowy NIEPUBLICZNY PUNKT PRZEDSZKOLNY Fundacji SCOLAR

Sprawiamy że nasi podopieczni pokonują mury swojego zamku, oddzielające je przed światem zewnętrznym”.
Niepubliczny Punkt Przedszkolny przy ul. Kleczewskiej 50 to trzecia placówka Fundacji SCOLAR, skierowana do dzieci w wieku 2,5 do 8 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu bądź niepełnosprawnościami sprzężonymi. Podobnie jak w dwóch pierwszych placówkach, w tej trzeciej prowadzona jest również intensywna terapia indywidualna i grupowa oraz realizowany jest program dydaktyczno wychowawczy. Głównym zamierzeniem jest przygotowanie naszych podopiecznych do samodzielnego funkcjonowania  lub z niewielkim wsparciem w środowisku społecznym. Placówka pracuje w oparciu o stosowaną analizę zachowania, kładąc główny nacisk na rozwój komunikacji jako kluczową umiejętność w rozwoju dziecka. Terapia prowadzona jest przy użyciu narzędzia do oceny osiągania kamieni milowych rozwoju dzieci VB-MAPP. Poza kompleksową terapią indywidualną, logopedyczną oraz terapią grupową (4 osobowe grupy z 2 terapeutami), dzieci biorą udział w typowych aktywnościach przedszkolnych, takich jak zabawy plastyczne, zabawy ruchowe, spacery itd.
W nadchodzącym roku opieką zostaną objęci również rodzice, którzy będą mogli wziąć udział w dwóch zamkniętych szkoleniach, przygotowanych specjalnie dla nich. Placówka w swojej pracy przestrzega zasad i standardów Stosowanej Analizy Zachowania - Zachowania Werbalne  (tzw. terapii behawioralnej). Więcej informacji: nr tel. 22/ 848 43 24.

Pozaszkolna Placówka Specjalistyczna


Łączenie zajęć terapeutycznych ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności społecznych z zajęciami tematycznymi bliskimi zainteresowaniom uczestników. Oznacza to dzielenie zajęć popołudniowych na część bardziej ustrukturyzowaną (elementy Treningu Umiejętności Społecznych) oraz mniej formalną, której podstawą będą pomysły na swobodną zabawę stworzone przez uczestników grup. W ramach Placówki podopieczni mogą korzystać z zajęć w wymiarze do 15 h tygodniowo (2-3 h dziennie). Terapeuci dbają o to, aby w części tematycznej wypełnionej aktywnościami zgodnymi z zainteresowaniami uczestników pamiętać o zasadach społecznych i ćwiczyć je również w naturalnych sytuacjach. Trening Umiejętności Społecznych w Placówce SCOLAR daje szansę na obserwację dziecka w warunkach zbliżonych do zmiennych sytuacji szkolnych. Dzieci pracują w stałej grupie o różnym składzie liczebnym zależnie od dnia tygodnia. Każdą grupę prowadzą stali terapeuci, którzy jednak zmieniają się w kolejnych dniach. Dzięki temu dzieci są obserwowane przez wielu specjalistów, co stwarza okazję do generalizacji wyuczonych umiejętności w  kontakcie z różnymi osobami, stanowi też wyzwanie dla dzieci reagujących negatywnie na niewielkie zmiany. TUS poszerzamy o zajęcia: tematyczne, relaksacyjne, usamodzielniające i terenowe.

SZKOLENIA FUNDACJI SCOLAR – HARMONOGRAM http://scolaris.pl/