BLOK 3
BLOK 3. Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci
W ramach bloku proponujemy następujące tematy:
- VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych- 2 dni,
- Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna- 1 dzień
- Uczenie do płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)- 1 dzień
PROGRAM POSZCZEGÓLNYCH DNI SZKOLENIOWYCH:

1-2 DZIEŃ VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych
Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Prowadzący: Marta Sierocka- Rogala – superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy Fundacji SCOLAR i SCOLARIS
Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
CZĘŚĆ I
- Tradycyjne podejście do nabywania języka
- Zachowanie werbalne – definicja, charakter wzmacniania zachowań werbalnych
- Funkcjonalna analiza języka Skinnera
- Bodziec różnicujący a operacje motywacyjne
- Mandy, takty
- Umiejętności echowe
- Umiejętności intrawerbalne
- Wieloelementowa kontrola bodźcowa
- Rola słuchacza
- VB-MAPP – rys historyczny
- Struktura narzędzia
- Wskazówki dotyczące dokonywania oceny
- Zestawy pomocy
CZĘŚĆ II
- Dokonywanie oceny
- Wypełnianie wykresów
- Ocena barier
- Tworzenie programu terapeutycznego na podstawie VB-MAPP
- Ocena gotowości do zmiany
- Podsumowanie

3 Dzień Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka
Planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna
Prowadzący: Joanna Mikołajczyk- psycholog, analityk zachowania BCBA, superwizor BCBA
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00- 16.30
PROGRAM:
1. Komunikacja priorytetem w terapii małego dziecka
- Wyznaczanie celów terapeutycznych zgodnie z analizą funkcjonalną języka Skinnera
- Kształtowanie mowy u małych dzieci nieposiadających umiejętności echowych
2. Jak nie stać się bodźcem awersyjnym?
- Parowanie
- Odruchowe operacje motywacyjne
- Czego unikać w terapii małego dziecka
- 7 kroków do kontroli poleceniowej wg Roberta Schramma
3. Efektywne uczenie małego dziecka
- Uczenie bez błędów
- Dobór podpowiedzi
- Korygowanie błędów w trakcie nauki
- Transfer – wycofywanie podpowiedzi
- Uczenie w środowisku naturalnym (Natural Environment Teaching)
4. Pierwsze cele w terapii małego dziecka
- Mandy – skuteczne uczenie komunikacji
- Budowanie wspólnej uwagi
- Kształtowanie reakcji na imię
- Programy: „Przejście”, „Poczekaj”, „Oddawanie wzmocnień”

4 DZIEŃ Uczenie do płynności
Nauczanie precyzyjne, budowanie systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywne sposoby zbierania danych
Prowadzący: Michalina Korzeniewska- pedagog specjalny, analityk zachowania BCBA, wieloletni nauczyciel w szkole Fundacji Scolar
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
- Dlaczego płynność jest ważna?
- Wprowadzenie do uczenia precyzyjnego- kroki pracy nad płynnymi zachowaniami (wyznać, przećwicz, sprawdź, przećwicz, sprawdź…).
- Budowanie systemu kart.
- Procedura uczenia bez błędu.
- Najbardziej efektywny sposób zbierania danych.

JAK SIĘ ZAPISAĆ?
- Wypełnij formularz on-line.
- Czekaj na zwrotną wiadomość mailową (zwykle trwa to kilka minut).
- Postępuj zgodnie z instrukcją w otrzymanym mailu.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]
Przypominamy:
- Uczestnik projektu może skorzystać tylko z jednego Bloku szkoleniowego.
- Koszt udziału w projekcie wynosi 190 zł.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.
Najbliższe 4 dniowe szkolenie odbędzie się ON-LINE, tj. GRUPA 1:
GRUPA 2 (ON-LINE):
GRUPA 3 (ON-LINE):
GRUPA 6 (ON-LINE):
GRUPA 7 (ON-LINE):
GRUPA 8 (ON-LINE):
GRUPA 1
Data: 23 lipca- 10 września 2022
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
GRUPA 2
Data: 13 sierpnia- 11 września 2022
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
GRUPA 3
Data: 10 września- 05 listopada 2022
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
GRUPA 6
Data: 10 grudnia 2022- 21 stycznia 2023
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
GRUPA 7
Data: 17 grudnia 2022- 22 stycznia 2023
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
GRUPA 8
Data: 28 stycznia 2023- 04 marca 2023
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
Zapoznaj się z Regulaminem udziału w projekcie