O nas
Naszą wizją jest widzieć ludzi, którzy mimo diagnozy całościowych zaburzeń rozwoju, sprawnie funkcjonują we współczesnym społeczeństwie. Dzieci, młodzież i dorosłych, których rehabilitacja przebiegła skutecznie, umożliwiając im szczęśliwe, spełnione życie.
Chcemy oglądać rodziny, które nie są osamotnione w swoich codziennych trudnościach. Rodziny, które nie obawiają się o przyszłość, ale odczuwają radość i dumę, obserwując codzienne, małe i duże sukcesy swojego dziecka.
Chcemy uczestniczyć w rozwoju kadry pedagogicznej i psychologicznej współczesnych szkół, poradni i ośrodków. Dzielimy się naszym doświadczeniem, wiedzą i najlepszymi praktykami na świecie, aby specjaliści w Polsce jeszcze skuteczniej mogli pomagać innym.
Kim jesteśmy
Fundacją, która specjalizuje się w diagnostyce i skutecznym uczeniu dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest nas blisko 100 psychologów, psychoterapeutów, pedagogów specjalnych, analityków zachowania, psychiatrów, logopedów i fizjoterapeutów. Uczymy tak, aby nauczyć dzieci potrzebnych umiejętności.
Dzielimy się dobrymi praktykami i skutecznymi metodami terapii, szkolimy polskich specjalistów.
Jak uczymy
Zapewniamy wsparcie na każdym etapie rozwoju, także najmłodszym dzieciom do 30. miesiąca życia. Realizujemy programy dla dorosłych, w ramach projektów dofinansowanych przez PFRON. Dzieci i młodzież z zespołem Aspergera biorą udział w Treningach Umiejętności Społecznych. Naukę dzieci w placówkach finansujemy przede wszystkim z dotacji. Terapie indywidualne i terapie TUS prowadzi Centrum Terapii oraz Pozaszkolna Placówka Specjalistyczna.
Wierzymy, że Rodzice są ważną i nieodłączną częścią zespołu terapeutycznego. Dlatego oferujemy szkolenia, które pomagają utrwalać nabyte przez dzieci w procesie terapii umiejętności.
Metody terapii
Efekty uczenia są na bieżąco monitorowane na podstawie VB-MAPP- Programu do oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju. W przypadku uczniów z zespołem Aspergera metody behawioralne łączymy z metodami i narzędziami poznawczymi.
Dzięki VB-MAPP nasze programy odpowiadają realnym potrzebom dziecka, a terapeuci wiedzą, jak planować kolejne kroki terapii.
Sprawdzamy także jakość naszej własnej pracy. Terapeuci pracują pod stałą superwizją wewnętrzną i zewnętrzną. Kształcą się w kierunku międzynarodowej certyfikacji analityka zachowania (BCBA) oraz polskiej licencji terapeuty behawioralnego wg polskich standardów (PLTB).