BLOK 3

BLOK 3. Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci

 W ramach bloku proponujemy następujące tematy:

  1. VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych- 2 dni,
  2. Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna- 1 dzień
  3. Uczenie do płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)- 1 dzień

PROGRAM POSZCZEGÓLNYCH DNI SZKOLENIOWYCH:

1-2 DZIEŃ VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych

Wśród narzędzi behawioralnych dostępnych na rynku polskim trudno znaleźć lepsze z uwagi na jego prostotę, przejrzystość, mierzalność oraz rozmieszczenie poszczególnych umiejętności w porządku rozwojowym. Szkolenie uczy, jak wykorzystać je w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Prowadzący: Marta Sierocka-Rogala superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy Fundacji SCOLAR i SCOLARIS

Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:

CZĘŚĆ I

  • Tradycyjne podejście do nabywania języka
  • Zachowanie werbalne – definicja, charakter wzmacniania zachowań werbalnych
  • Funkcjonalna analiza języka Skinnera
  • Bodziec różnicujący a operacje motywacyjne
  • Mandy, takty
  • Umiejętności echowe
  • Umiejętności intrawerbalne
  • Wieloelementowa kontrola bodźcowa
  • Rola słuchacza
  • VB-MAPP – rys historyczny
  • Struktura narzędzia
  • Wskazówki dotyczące dokonywania oceny
  • Zestawy pomocy

CZĘŚĆ II

  • Dokonywanie oceny
  • Wypełnianie wykresów
  • Ocena barier
  • Tworzenie programu terapeutycznego na podstawie VB-MAPP
  • Ocena gotowości do zmiany
  • Podsumowanie

3 Dzień Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka

Planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna

Prowadzący: Joanna Mikołajczyk psycholog, analityk zachowania BCBA, superwizor BCBA

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00- 16.30

PROGRAM:

  1. Komunikacja priorytetem w terapii małego dziecka
  • Wyznaczanie celów terapeutycznych zgodnie z analizą funkcjonalną języka Skinnera
  • Kształtowanie mowy u małych dzieci nieposiadających umiejętności echowych

2. Jak nie stać się bodźcem awersyjnym?

  • Parowanie
  • Odruchowe operacje motywacyjne
  • Czego unikać w terapii małego dziecka
  • 7 kroków do kontroli poleceniowej wg Roberta Schramma

3. Efektywne uczenie małego dziecka

  • Uczenie bez błędów
  • Dobór podpowiedzi
  • Korygowanie błędów w trakcie nauki
  • Transfer – wycofywanie podpowiedzi
  • Uczenie w środowisku naturalnym (Natural Environment Teaching)

4. Pierwsze cele w terapii małego dziecka

  • Mandy – skuteczne uczenie komunikacji
  • Budowanie wspólnej uwagi
  • Kształtowanie reakcji na imię
  • Programy: „Przejście”, „Poczekaj”, „Oddawanie wzmocnień”

4 DZIEŃ Uczenie do płynności

Nauczanie precyzyjne, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywne sposoby zbierania danych

Prowadzący:: Michalina Korzeniewska pedagog specjalny, analityk zachowania BCBA, wieloletni nauczyciel w szkole Fundacji Scolar

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM

  1. Dlaczego płynność jest ważna?
  2. Wprowadzenie do uczenia precyzyjnego- kroki pracy nad płynnymi zachowaniami (wyznać, przećwicz, sprawdź, przećwicz, sprawdź…).
  3. Budowanie systemu kart.
  4. Procedura uczenia bez błędu.
  5. Najbardziej efektywny sposób zbierania danych.

Jak się zapisać?

  1. Sprawdź czy odpowiadają Ci wszystkie 4 terminy spotkań. Warunkiem otrzymania zaświadczenia z udziału w szkoleniu, jest uczestnictwo we wszystkich dniach szkoleniowych.
  2. Pobierz dokumenty – formularz programowy, oświadczenie, ankietę, wypełnij, podpisz, następnie zeskanuj lub zrób zdjęcie i zapisz w formacie PDF.
  3. Wypełnij formularz zgłoszeniowy on-line, dołącz do niego podpisane dokumenty w formacie PDF.
  4. Czekaj na mailowe potwierdzenie zapisu wraz z informacjami o płatności.

Formularz zgłoszeniowy nie jest formularzem kontaktowym.

W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]

Przypominamy:

  1. Uczestnik projektu może skorzystać tylko z jednego  Bloku szkoleniowego
  2. Koszt udziału w projekcie wynosi 120 zł.
  3. Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.

DOKUMENTY DO POBRANIA

Pobierz, podpisz i odeślij w trakcie zapisu (dołącz do formularza zapisu) w formacie PDF

  1. Formularz programowy oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych

2. Ankieta

Zapoznaj się  z Regulaminem udziału w projekcie