POMAGAM, Wiem jak!
POMAGAM, Wiem jak!
Głównym celem naszego projektu jest dostosowanie i podniesienie kwalifikacji osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością (całościowe zaburzenia rozwoju – ZA, autyzm). Projektem obejmiemy 630 OSÓB (członków rodzin osób niepełnosprawnych, nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów i inne osoby bezpośrednio zaangażowane w proces rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, również na poziomie edukacyjnym) z obszaru całej Polski
Przewidywany koszt udziału w 4 dniach szkoleniowych (30 godzin zegarowych/40 godzin dydaktycznych): 120zł
Projekt realizowany jest do marca 2022 roku.

I. Szkolenia dla Rodziców
RODZICE będą mieli możliwość zwiększenia swojej wiedzy dotyczącej niepełnosprawności dziecka, a także zdobycia umiejętności praktycznych pozwalających na:
- stworzenie w domu efektywnego środowiska terapeutycznego,
- radzenie sobie z własnym stresem i frustracją związaną z niepełnosprawnością dziecka,
- poznanie możliwości prawnych w kontaktach z instytucjami,
- radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci,
- rozmawianie z dzieckiem o jego niepełnosprawności,
- zwiększenie wiedzy o chorobach współistniejących,
- nabycie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka.
Rodzicom zaproponujemy do wyboru 4 dni szkoleniowe (moduły) spośród 5 różnych szkoleń w zależności od grupy odbiorców:
- wieku dzieci i rozpoznania (diagnozy -autyzm lub zespół Aspergera)
- jak dawno postawiona była diagnoza, rodzice małych lub starszych dzieci, rodzice dzieci z autyzmem/ zespołem Aspergera, bezpośrednio po diagnozie, przed wyborem terapii lub rodzice, którzy już prowadzą terapię.
Tematy szkoleń:
- Od diagnozy do terapii autyzm- 1 dzień,
- Od diagnozy do terapii zespół Aspergera- 2 dni,
- Farmakoterapia i zaburzenia współistniejące- 1 dzień,
- Zachowania niepożądane- 2 dni,
- Metoda zachowań werbalnych w terapii małego dziecka- 1 dzień.
Planujemy zorganizowanie 5 grup (po 18 osób), każda z grup skorzysta z 4 dni szkoleniowych.

II Szkolenia dla Kadry - Terapeutów/ Pedagogów/ Psychologów/ Logopedów
KADRA pracującej z osobami z CZR- poszerzy wiedzę oraz zwiększy kompetencje w zakresie:
- rozwijania umiejętności komunikacyjnych dzieci,
- radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w warunkach zajęć indywidualnych i grupowych,
- prowadzenia zajęć grupowych dla dzieci ze spektrum autyzmu z naciskiem na nabywanie umiejętności społecznych,
- wykorzystania VB-MAPP- narzędzia do oceny umiejętności oraz pisania programów, nabędzie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka,
- uczenia płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)
- rozmawiania o niepełnosprawności z dzieckiem i z grupą rówieśniczą, rozwiązywanie konfliktów w grupie.
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w jednym bloku, w zależności od swojego doświadczenia oraz zainteresowań tematycznych. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
Bloki szkoleniowe:
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w jednym bloku, w zależności od swojego doświadczenia oraz zainteresowań tematycznych. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”
- Od dźwięku do języka- 2 dni,
- Uczenie generatywne- 1 dzień,
- Teoria Ram Relacyjnych- 1 dzień
BLOK 2. Stosowana analiza zachowania sposobem na efektywną edukację
- Stosowana Analiza Zachowania- 2 dni,
- Zachowania trudne- 2 dni.
BLOK 3. Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci
- VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych- 2 dni,
- Uczenie do płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)- 1 dzień,
- Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna- 1 dzień.
BLOK 4. Efektywna praca z grupą
- Zabawa najlepszym sposobem na naukę umiejętności społecznych 1 dzień.
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych- 2 dni,
- Praca z grupą- szkolenie dla specjalistów i nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym- 1 dzień.

JAK SIĘ ZAPISAĆ?
- Wybierz interesujący Cię blok.
- Sprawdź czy odpowiadają Ci wszystkie 4 terminy spotkań. Warunkiem otrzymania zaświadczenia z udziału w szkoleniu, jest uczestnictwo we wszystkich dniach szkoleniowych.
- Pobierz dokumenty – zgłoszenie/klauzula RODO/ankieta, wypełnij, podpisz, następnie zeskanuj lub zrób zdjęcie.
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy on-line, dołącz do niego podpisane dokumenty.
- Czekaj na mailowe potwierdzenie zapisu wraz z informacjami o płatności.
Formularz zgłoszeniowy nie jest formularzem kontaktowym.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]
Przypominamy:
- Uczestnik projektu może skorzystać tylko z jednego Bloku szkoleniowego
- Koszt udziału w projekcie wynosi 120 zł.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.
DOKUMENTY DO POBRANIA
Formularz programowy oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych
2. ANKIETA
Zapoznaj się z Regulaminem udziału w projekcie