BLOK RODZICE- ZESPÓŁ ASPERGERA "MALUCHY" (do 13 r.ż.)
RODZICE zespół Aspergera "maluchy" (do 13 r.ż.)- POMAGAM, Wiem jak!
Zapraszamy do udziału w projekcie „Pomagam! Wiem jak!”. Oferujemy szkolenia w 90% wspófinansowane z funduszy PFRON.
Koszt uczestnictwa w 4 dniowym bloku szkoleniowym wynosi 175 zł.
W ramach bloku proponujemy następujące tematy:
- Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera- 2 dni,
- Zachowania „trudne”- 1 dzień,
- Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka- 1 dzień.
PROGRAM POSZCZEGÓLNYCH DNI SZKOLENIOWYCH:
1-2 DZIEŃ Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera
Szkolenie, które pomoże rodzicom zrozumieć zespół Aspergera, poznać przyczyny całościowych zaburzeń rozwojowych. Rodzice otrzymają także praktyczną poradę z zakresu socjalno- prawnych form pomocy oraz praktyczne wskazówki, jak postępować z dzieckiem w warunkach domowych.
Prowadzący:
lek. med. Ewa Urbanowicz- psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Maciej Szymanowski- pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS, corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników TUS-ów.
Katarzyna Malinowska- Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017r. związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.
Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
Część I- lek. med. Ewa Urbanowicz
- Identyfikacja objawów zespołu Aspergera u dzieci- szczegółowe omówienie.
- Rola terapii w kontekście neuroplastyczności mózgu.
- Przyczyny zaburzeń ze spektrum Autyzmu, czyli co wiemy obecnie o roli czynników genetycznych i środowiskowych.
- Rola stresu psychospołecznego u osób ujawniających objawy zespołu Aspergera.
- Zespół Aspergera- rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej (np. neurologicznej, audiologicznej, alergologicznej, gastroenterologicznej).
- Aspekty socjalno- prawne pomocy dzieciom z zespołem Aspergera:
a/współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną,
b/subwencja oświatowa,
c/pomoc nauczyciela wspomagającego w placówkach oświatowych,
d/wolontariat,
e/specjalistyczne Usługi Opiekuńcze,
f/turnusy terapeutyczne.
Część II- Maciej Szymanowski/Katarzyna Malinowska
- Zasady organizowania terapii dziecka w świetle badań dotyczących skuteczności wybranych metod terapeutycznych.
- Na co zwracamy uwagę w terapii- dostosowanie metod do specyficznych potrzeb i trudności dziecka.
- Strukturyzacja, wizualizacja, motywacja, potrzeby sensoryczne- w domu i w placówce.
- Terapia indywidualna i Trening Umiejętności Społecznych.
- Wybór placówki edukacyjnej i realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym na terenie szkoły.
- Kiedy powiedzieć dziecku o diagnozie, jak przekazywać informacje placówce, do której uczęszcza dziecko- klauzula poufności i prawa rodzica.
- Trudne zachowania dziecka- ABC postępowania.
- Pomoc dla rodzica w kryzysie, przyjazne placówki.
3 DZIEŃ Zachowania "trudne"
Szkolenie o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań. Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?
Prowadzący:
Maciej Szymanowski- pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR- koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS, corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników TUS-ów.
Katarzyna Malinowska- Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017r. związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
1. Co ma wpływ na zachowanie i utrwalanie zachowania?
2. Zachowania „trudne”.
3. Jakie mogę być funkcje „trudnych” zachowań? Jak poznać ich funkcje?
4. Redukowanie zachowań niepożądanych- oddziaływania proaktywne.
5. Redukowanie zachowań niepożądanych- oddziaływania reaktywne.
6. Wypracowanie zachowań pożądanych i ich generalizacja.
7. Jak współpracować z profesjonalistami pracującymi z dzieckiem/nastolatkiem w szkole i na terapii?
4 DZIEŃ Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka
Najnowsze badania pokazują, że 83% dzieci ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu współwystępuje co najmniej jedno inne zaburzenie np. neurologiczne, psychiczne, somatyczne, inne.
Prowadzący: lek. med. Ewa Urbanowicz psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu w Fundacji SCOLAR, diagnosta i terapeuta w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w Poradni dla Dzieci z Autyzmem i Ich Rodzin.
Czas szkolenia: 1 dzień w godz 9.00-16.30
PROGRAM:
1. Praktyka medyczna dotycząca osób ujawniających objawy ze spektrum autyzmu (ASD)- Evidence Based Medicine.
2. Wybrane zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe współistniejące z ASD i farmakologii:
- Tiki, Zespół Gilles de la Tourette’a,
- Zespól nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD),
- Zaburzenia obsesyjno – kompulsyjne,
- Zaburzenia lękowe,
- Zaburzenia nastroju,
- Zaburzenia psychotyczne,
- Zaburzenia snu,
- Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, mieszane zaburzenia),
- Zachowania agresywne i autoagresywne,
- Zaburzenia napadowe.
3. Rola stresu psychospołecznego- jak pomóc, by otoczenie osoby z ASD było postrzegane jako bezpieczne?
4. ASD – rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej, np. neurologicznej, audiologicznej, okulistycznej, alergologicznej, gastroenterologicznej.
JAK SIĘ ZAPISAĆ?
- Wypełnij formularz on-line.
- Czekaj na zwrotną wiadomość mailową (zwykle trwa to kilka minut).
- Postępuj zgodnie z instrukcją w otrzymanym mailu.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected].
Przypominamy:
- Uczestnik projektu może skorzystać tylko z JEDNEGO Bloku szkoleniowego.
- Koszt udziału w projekcie wynosi 175 zł.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych, składających się na dany Blok oraz dopełnienie pozostałych wymaganych formalności (wskazanych w regulaminie w § 6).
GRUPA 1 (ON-LINE):
GRUPA 2 (ON-LINE):
DOSTĘPNE GRUPY Z MOŻLIWOŚCIĄ ZAPISU PONIŻEJ
GRUPA 1
Data: 06 października- 24 listopada 2024
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE (GRUPA ZEBRANA)
GRUPA 2
Data: 09 listopada- 07 grudnia 2024
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line