BLOK RODZICE- ZESPÓŁ ASPERGERA "MALUCHY" (do 13 r.ż.)

RODZICE zespół Aspergera "maluchy" (do 13 r.ż.)- POMAGAM, Wiem jak!

Zapraszamy do udziału w projekcie „Pomagam! Wiem jak!”. Oferujemy szkolenia w 90% wspófinansowane z funduszy PFRON.

Koszt uczestnictwa w 4 dniowym bloku szkoleniowym wynosi 175 zł.

W ramach bloku proponujemy następujące tematy:

  1. Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera- 2 dni,
  2. Zachowania „trudne”- 1 dzień,
  3. Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka- 1 dzień.

PROGRAM POSZCZEGÓLNYCH DNI SZKOLENIOWYCH:

1-2 DZIEŃ Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera

Szkolenie, które pomoże rodzicom zrozumieć zespół Aspergera, poznać przyczyny całościowych zaburzeń rozwojowych. Rodzice otrzymają także praktyczną poradę z zakresu socjalno- prawnych form pomocy oraz praktyczne wskazówki, jak postępować z dzieckiem w warunkach domowych.

Prowadzący:
lek. med. Ewa Urbanowicz- psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Maciej Szymanowski- pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS,  corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników  TUS-ów.   

Katarzyna Malinowska- Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017r. związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.

Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30

PROGRAM:

Część I- lek. med. Ewa Urbanowicz

  1. Identyfikacja objawów zespołu Aspergera u dzieci- szczegółowe omówienie.
  2. Rola terapii w kontekście neuroplastyczności mózgu.
  3. Przyczyny zaburzeń ze spektrum Autyzmu, czyli co wiemy obecnie o roli czynników genetycznych i środowiskowych.
  4. Rola stresu psychospołecznego u osób ujawniających objawy zespołu Aspergera.
  5. Zespół Aspergera- rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej (np. neurologicznej, audiologicznej, alergologicznej, gastroenterologicznej).
  6. Aspekty socjalno- prawne pomocy dzieciom z zespołem Aspergera:
    a/współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną,
    b/subwencja oświatowa,
    c/pomoc nauczyciela wspomagającego w placówkach oświatowych,
    d/wolontariat,
    e/specjalistyczne Usługi Opiekuńcze,
    f/turnusy terapeutyczne.

Część II- Maciej Szymanowski/Katarzyna Malinowska

  1. Zasady organizowania terapii dziecka w świetle badań dotyczących skuteczności wybranych metod terapeutycznych.
  2. Na co zwracamy uwagę w terapii- dostosowanie metod do specyficznych potrzeb i trudności dziecka.
  3. Strukturyzacja, wizualizacja, motywacja, potrzeby sensoryczne- w domu i w placówce.
  4. Terapia indywidualna i Trening Umiejętności Społecznych.
  5. Wybór placówki edukacyjnej i realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym na terenie szkoły.
  6. Kiedy powiedzieć dziecku o diagnozie, jak przekazywać informacje placówce, do której uczęszcza dziecko- klauzula poufności i prawa rodzica.
  7. Trudne zachowania dziecka- ABC postępowania.
  8. Pomoc dla rodzica w kryzysie, przyjazne placówki.

3 DZIEŃ Zachowania "trudne"

Szkolenie o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań. Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?

Prowadzący:

Maciej Szymanowski- pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR- koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS,  corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników  TUS-ów.

Katarzyna Malinowska- Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017r. związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30  

PROGRAM:

1. Co ma wpływ na zachowanie i utrwalanie zachowania?
2. Zachowania „trudne”.
3. Jakie mogę być funkcje „trudnych” zachowań? Jak poznać ich funkcje?
4. Redukowanie zachowań niepożądanych- oddziaływania proaktywne.
5. Redukowanie zachowań niepożądanych- oddziaływania reaktywne.
6. Wypracowanie zachowań pożądanych i ich generalizacja.
7. Jak współpracować z profesjonalistami pracującymi z dzieckiem/nastolatkiem w szkole i na terapii?

4 DZIEŃ Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka

Najnowsze badania pokazują, że 83% dzieci ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu współwystępuje co najmniej jedno inne zaburzenie np. neurologiczne, psychiczne, somatyczne, inne.

Prowadzący: lek. med. Ewa Urbanowicz psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu w Fundacji SCOLAR, diagnosta i terapeuta w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w Poradni dla Dzieci z Autyzmem i Ich Rodzin.

Czas szkolenia: 1 dzień w godz 9.00-16.30 

PROGRAM:

1. Praktyka medyczna dotycząca osób ujawniających objawy ze spektrum autyzmu (ASD)- Evidence Based Medicine.

2. Wybrane zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe współistniejące z ASD i farmakologii:

  • Tiki, Zespół Gilles de la Tourette’a,
  • Zespól nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD),
  • Zaburzenia obsesyjno – kompulsyjne,
  • Zaburzenia lękowe,
  • Zaburzenia nastroju,
  • Zaburzenia psychotyczne,
  • Zaburzenia snu,
  • Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, mieszane zaburzenia),
  • Zachowania agresywne i autoagresywne,
  • Zaburzenia napadowe.

3. Rola stresu psychospołecznego- jak pomóc, by otoczenie osoby z ASD było postrzegane jako bezpieczne?

4. ASD – rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej, np. neurologicznej, audiologicznej, okulistycznej, alergologicznej, gastroenterologicznej.

JAK SIĘ ZAPISAĆ?

  1. Wypełnij formularz on-line.
  2. Czekaj na zwrotną wiadomość mailową (zwykle trwa to kilka minut).
  3. Postępuj zgodnie z instrukcją w otrzymanym mailu.

W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected].

Przypominamy:

  1. Uczestnik projektu może skorzystać tylko z JEDNEGO Bloku szkoleniowego.
  2. Koszt udziału w projekcie wynosi 175 zł.
  3. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych, składających się na dany Blok oraz dopełnienie pozostałych wymaganych formalności (wskazanych w regulaminie w § 6).

GRUPA 1 (ON-LINE):

06.10
1 dzień: Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera cz.1
12.10
2 dzień: Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera cz.2
13.10
3 dzień: Zachowania trudne
24.11
4 dzień: Zaburzenia psych. i rozwojowe a spektrum autyzmu.Współpraca z lek. psych. w terapii dziecka

GRUPA 2 (ON-LINE):

09.11
1 dzień: Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera cz.1
23.11
2 dzień: Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera cz.2
24.11
3 dzień: Zachowania trudne
07.12
4 dzień: Zaburzenia psych. i rozwojowe a spektrum autyzmu.Współpraca z lek. psych. w terapii dziecka

DOSTĘPNE GRUPY Z MOŻLIWOŚCIĄ ZAPISU PONIŻEJ

GRUPA 1

Data: 06 października- 24 listopada 2024

Czas trwania: 30 godzin

Miejsce: on-line

ZAPISY ZAMKNIĘTE (GRUPA ZEBRANA)

GRUPA 2

Data: 09 listopada- 07 grudnia 2024

Czas trwania: 30 godzin

Miejsce: on-line

ZAPISY ZAMKNIĘTE (GRUPA ZEBRANA)