PROJEKT SZKOLENIOWY
„POMAGAM! – Wiem jak!”
KOLEJNA 3 EDYCJA NASZEGO PROJEKTU.
Głównym celem kolejnej 3 już edycji (2023/2024) naszego projektu jest dostosowanie i podniesienie kwalifikacji osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością (całościowe zaburzenia rozwoju – ZA, autyzm).
Projektem obejmiemy 775 OSÓB (członków rodzin osób niepełnosprawnych, nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów i inne osoby bezpośrednio zaangażowane w proces rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, również na poziomie edukacyjnym) z obszaru całej Polski
I. SZKOLENIA DLA RODZICÓW
RODZICE będą mieli możliwość zwiększenia swojej wiedzy dotyczącej niepełnosprawności dziecka, a także zdobycia umiejętności praktycznych pozwalających na:
- stworzenie w domu efektywnego środowiska terapeutycznego,
- radzenie sobie z własnym stresem i frustracją związaną z niepełnosprawnością dziecka,
- poznanie możliwości prawnych w kontaktach z instytucjami,
- radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci,
- rozmawianie z dzieckiem o jego niepełnosprawności,
- zwiększenie wiedzy o chorobach współistniejących,
- nabycie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka.
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w jednym bloku. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
Rodzicom zaproponujemy do wyboru jeden z 3 Bloków:
BLOK 1. Od diagnozy do terapii małe dzieci autyzm
Skierowany do rodziców młodszych dzieci z rozpoznaniem całościowych zaburzeń rozwoju. Składający się z następujących tematów:
- Od diagnozy do terapii autyzm- 1 dzień,
- MAM TĘ MOC-Techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi dla rodziców- 2-3 dzień
- Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka- 4 dzień.
BLOK 1. Od diagnozy do terapii zespół Aspergera maluch
Skierowany do rodziców dzieci z zespołem Aspergera. Składający się z następujących tematów
- Od diagnozy do terapii zespół Aspergera- 1-2 dzień,
- Zachowania trudne- 3 dzień,
- Farmakoterapia i zaburzenia współistniejące- 4 dzień,
BLOK 2. Od diagnozy do terapii zespół Aspergera dzieci starsze
Skierowany do rodziców dzieci z zespołem Aspergera. Składający się z następujących tematów
- Od diagnozy do terapii zespół Aspergera- 1-2 dzień,
- Trudności i wsparcie nastolatka w spektrum- 3 dzień,
- Farmakoterapia i zaburzenia współistniejące- 4 dzień,
Planujemy zorganizowanie 5 grup (po 20 osób), każda z grup skorzysta z 4 dni szkoleniowych.
II. SZKOLENIA DLA KADRY- TERAPEUTÓW/ PEDAGOGÓW/ PSYCHOLOGÓW/ LOGOPEDÓW
KADRA pracującej z osobami z CZR – poszerzy wiedzę oraz zwiększy kompetencje w zakresie:
- rozwijania umiejętności komunikacyjnych dzieci,
- radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w warunkach zajęć indywidualnych i grupowych,
- prowadzenia zajęć grupowych dla dzieci ze spektrum autyzmu z naciskiem na nabywanie umiejętności społecznych,
- wykorzystania VB-MAPP- narzędzia do oceny umiejętności oraz pisania programów, nabędzie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka,
- uczenia płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)
- rozmawiania o niepełnosprawności z dzieckiem i z grupą rówieśniczą, rozwiązywanie konfliktów w grupie.
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w jednym bloku, w zależności od swojego doświadczenia oraz zainteresowań tematycznych. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”
- 4 dni
BLOK 2. Stosowana analiza zachowania sposobem na efektywną edukację
- Stosowana Analiza Zachowania- 2 dni,
- Zachowania trudne- 2 dni.
BLOK 3. Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci
- VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych- 2 dni,
- Uczenie do płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)- 1 dzień,
- Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka, które nie posiada umiejętności mowy lub ma ją poważnie ograniczoną tzw. Wczesna Interwencja Behawioralna- 1 dzień.
NOWOŚĆ:
BLOK 4. Dzieci w wieku szkolnym oraz młodzież z Zespołem Aspergera
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych- 2 dni,
- Dziecko z Zespołem Aspergera w szkole masowej – 1 dzień.
- Praca terapeutyczna z nastolatkiem w spektrum -1 dzień.
- Niezbędnik nauczyciela w przedszkolu- 1 dzień.
- Nauka zabawy – 1 dzień.
- Potęga odwrażliwiania -1 dzień.
- TUS dla maluchów -1 dzień.
BLOK 6. Zachowania problemowe u osób w spektrum autyzmu
- Trudne Zachowania- 3 dni,
- Jak ogarnąć klasę – 1 dzień.
UWAGA: 3- dniowe Trudne Zachowania od 2- dniowych w BLOKU 2 różnią się:
– rozszerzeniem niektórych kwestii,
– dodatkowymi procedurami,
– ilością ćwiczeńoraz dodatkową sesją Q&A (pytania od uczestników dotyczące treści szkolenia i ich indywidualnych przypadków).
BLOK 7. Stosowana analiza zachowania sposobem na efektywną edukację
- Stosowana Analiza Zachowania- 3 dni,
- Uczenie precyzyjne – 1 dzień.
Przewidywany koszt udziału w 4 dniach szkoleniowych (30 godzin zegarowych/40 godzin dydaktycznych): 190zł
Projekt w 90% finansowany jest z środków PFRON, uczestnicy pokrywają 10% wkładu własnego.
Szczegółowy program poszczególnych bloków wraz z terminami dostępny tu:
SPECJALIŚCI:
Blok 1
Blok 2
Blok 3
Blok 4
Blok 5
Blok 6
Blok 7
Zgłoszenia
- Wypełnij formularz on-line.
- Czekaj na kontakt.
Po wysłaniu formularza prosimy o oczekiwanie na otrzymanie potwierdznia e-mailem.
W przypadku pytań prosimy o kontakt, pisząc na adres: [email protected]