BLOK RODZICE- AUTYZM
RODZICE- Autyzm- POMAGAM, Wiem jak!
Zapraszamy do udziału w projekcie „POMAGAM. Wiem jak!”.
Oferujemy szkolenia: w 90% finansowane z funduszy PFRON.
Koszt uczestnictwa w 4 dniowym bloku szkoleniowym wynosi 190 zł.
Tematy szkoleń:

Od diagnozy do terapii- autyzm- 1 dzień
Prowadzący: Klaudia Mońka- psycholog i terapeuta behawioralny pracujący w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania. Z Fundacją SCOLAR związana od 2014 roku – prowadzi terapię indywidualną, grupową, Treningi Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla rodziców. W Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym SCOLAR (Bielany) sprawuje funkcję dyrektora.
Czas szkolenia: 1 dzień w godz 9.00-16.30
PROGRAM:
PROGRAM:
- Omówienie objawów ze spektrum autyzmu.
- Etiologia i jej wpływ na terapię.
- Mam diagnozę i co dalej? Kwestie formalne (do czego moje dziecko ma prawo) i praktyczne (wybór właściwej placówki).
- Cechy dobrej terapii.
- Wiodące i wspomagające metody terapeutyczne.
- Co stosowana analiza zachowania wnosi do edukacji.

Trudności i wsparcie dziecka w spektrum- radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych- 1 dzień
Szkolenie o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań u dzieci. Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?
Prowadzący: Weronika Kolczyńska- terapeuta behawioralny, dyrektor szkoły Fundacji Scolar.
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
1. Zachowania trudne- co to takiego?
2. Czy to zachowanie to jeszcze norma?
3. Uczymy się obserwować i analizować zachowanie dziecka.
4. W jaki sposób się uczymy i co z tego mamy- wzmacnianie i karanie.
5. 7 „magicznych” kroków do kontroli poleceniowej.
6. Co zrobić, aby nie wybuchł pożar- „magiczne” narzędzia.
7. Pożar wybuchł… co dalej?
8. Co, jeśli występuje bunt na pokładzie podczas:
- zabawy
- ubierania
- zasypiania
- jedzenia i picia
- mycia i innych czynności higienicznych
9. Kiedy prosić o pomoc?
10. W grupie raźniej- burza mózgów.

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka- 1 dzień
Najnowsze badania pokazują, że 83% dzieci ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu współwystępuje co najmniej jedno inne zaburzenie np. neurologiczne, psychiczne, somatyczne, inne.
Prowadzący: lek. med. Ewa Urbanowicz psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu w Fundacji SCOLAR, diagnosta i terapeuta w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w Poradni dla Dzieci z Autyzmem i Ich Rodzin
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
1. Praktyka medyczna dotycząca osób ujawniających objawy ze spektrum autyzmu (ASD)- Evidence Based Medicine.
2. Wybrane zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe współistniejące z ASD i farmakologii:
- Tiki, Zespół Gilles de la Tourette’a
- Zespól nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- Zaburzenia obsesyjno – kompulsyjne
- Zaburzenia lękowe
- Zaburzenia nastroju
- Zaburzenia psychotyczne
- Zaburzenia snu
- Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, mieszane zaburzenia)
- Zachowania agresywne i autoagresywne
- Zaburzenia napadowe
3. Rola stresu psychospołecznego- jak pomóc, by otoczenie osoby z ASD było postrzegane jako bezpieczne?
4. ASD – rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej, np. neurologicznej, audiologicznej, okulistycznej, alergologicznej, gastroenterologicznej.

Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka- 1 dzień
Prowadzący: Joanna Mikołajczyk psycholog, analityk zachowania BCBA, superwizor BCBA
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
1. Komunikacja priorytetem w terapii małego dziecka
- Wyznaczanie celów terapeutycznych zgodnie z analizą funkcjonalną języka Skinnera
- Kształtowanie mowy u małych dzieci nieposiadających umiejętności echowych
2. Jak nie stać się bodźcem awersyjnym?
- Parowanie
- Odruchowe operacje motywacyjne
- Czego unikać w terapii małego dziecka
- 7 kroków do kontroli poleceniowej wg Roberta Schramma
3. Efektywne uczenie małego dziecka
- Uczenie bez błędów
- Dobór podpowiedzi
- Korygowanie błędów w trakcie nauki
- Transfer – wycofywanie podpowiedzi
- Uczenie w środowisku naturalnym (Natural Environment Teaching)
4. Pierwsze cele w terapii małego dziecka
- Mandy – skuteczne uczenie komunikacji
- Budowanie wspólnej uwagi
- Kształtowanie reakcji na imię
- Programy: „Przejście”, „Poczekaj”, „Oddawanie wzmocnień”

JAK SIĘ ZAPISAĆ?
- Wypełnij formularz on-line.
- Czekaj na zwrotną wiadomość mailową (zwykle trwa to kilka minut).
- Postępuj zgodnie z instrukcją w otrzymanym mailu.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]
Przypominamy:
- Uczestnik projektu może skorzystać tylko z jednego Bloku szkoleniowego.
- Koszt udziału w projekcie wynosi 190 zł.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.
Najbliższe 4 dniowe szkolenie odbędzie się ONLINE- GRUPA 1:
GRUPA 1
Data: 18 listopada 2023- 02 marca 2024
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISZ SIĘ
Zapoznaj się z regulaminem udziału w projekcie.