POMAGAM, Wiem jak!
POMAGAM, Wiem jak!
Głównym celem kolejnej, 4 już edycji (2024/2025) naszego projektu jest dostosowanie i podniesienie kwalifikacji osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością (całościowe zaburzenia rozwoju – ZA, autyzm). Projektem obejmiemy 815 OSÓB (członków rodzin osób niepełnosprawnych, nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów i inne osoby bezpośrednio zaangażowane w proces rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, również na poziomie edukacyjnym) z obszaru całej Polski.
Przewidywany koszt udziału w 4 dniach szkoleniowych (30 godzin zegarowych/40 godzin dydaktycznych): 175zł.
Projekt realizowany jest do marca 2025 roku.
I. SZKOLENIA DLA RODZICÓW
RODZICE będą mieli możliwość zwiększenia swojej wiedzy dotyczącej niepełnosprawności dziecka, a także zdobycia umiejętności praktycznych pozwalających na:
- stworzenie w domu efektywnego środowiska terapeutycznego,
- radzenie sobie z własnym stresem i frustracją związaną z niepełnosprawnością dziecka,
- poznanie możliwości prawnych w kontaktach z instytucjami,
- radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci,
- rozmawianie z dzieckiem o jego niepełnosprawności,
- zwiększenie wiedzy o chorobach współistniejących,
- nabycie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka,
- wsparcie nastolatka w spektrum.
Rodzicom zaproponujemy do wyboru 4 dni szkoleniowe (moduły) spośród 5 różnych szkoleń w zależności od grupy odbiorców:
- wieku dzieci i rozpoznania (diagnozy- autyzm lub zespół Aspergera),
- jak dawno postawiona była diagnoza, rodzice małych lub starszych dzieci, rodzice dzieci z autyzmem/ zespołem Aspergera, bezpośrednio po diagnozie, przed wyborem terapii lub rodzice, którzy już prowadzą terapię.
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w JEDNYM bloku. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
Tematy szkoleń:
- Od diagnozy do terapii- autyzm- 1 dzień,
- Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera- 2 dni,
- Farmakoterapia i zaburzenia współistniejące- 1 dzień,
- Zachowania niepożądane- 2 dni,
- Metoda zachowań werbalnych w terapii małego dziecka- 1 dzień.
Planujemy zorganizowanie 5 grup (po 15 osób), każda z grup skorzysta z 4 dni szkoleniowych.
Szczegóły dot. harmonogramu szkoleń oraz dostępnych terminów dostępne tu:
-> RODZCIE Autyzm
-> RODZCIE- zespół Aspergera „maluchy”
-> RODZICE- zespół Aspergera „dzieci starsze”
II. SZKOLENIA DLA KADRY- TERAPEUTÓW/ PEDAGOGÓW/ PSYCHOLOGÓW/ LOGOPEDÓW
KADRA pracującej z osobami z CZR- poszerzy wiedzę oraz zwiększy kompetencje w zakresie:
- rozwijania umiejętności komunikacyjnych dzieci,
- radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w warunkach zajęć indywidualnych i grupowych,
- prowadzenia zajęć grupowych dla dzieci ze spektrum autyzmu z naciskiem na nabywanie umiejętności społecznych,
- wykorzystania VB-MAPP- narzędzia do oceny umiejętności oraz pisania programów, nabędzie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka,
- uczenia płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych),
- rozmawiania o niepełnosprawności z dzieckiem i z grupą rówieśniczą, rozwiązywanie konfliktów w grupie.
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w JEDNYM bloku, w zależności od swojego doświadczenia oraz zainteresowań tematycznych. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
Bloki szkoleniowe:
BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”
- 4 dni.
BLOK 2. Stosowana Analiza Zachowania sposobem na efektywną edukację
- Stosowana Analiza Zachowania- 2 dni,
- Zachowania trudne- czyli niepoprawne kontekstowo- skuteczne interwencje w nurcie współczesnej Stosowanej Analizy Zachowania- 2 dni.
BLOK 3. Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci
- VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych- 2 dni,
- Uczenie do płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)- 1 dzień,
- Metoda zachowań werbalnych- jak we współczesnej Stosowanej Analizie Zachowania uczyć na fundamencie pozytywnych emocji?- 1 dzień.
BLOK 4. Dzieci w wieku szkolnym oraz młodzież z zespołem Aspergera
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych- 2 dni,
- Dziecko z Zespołem Aspergera w szkole masowej – 1 dzień,
- Praca terapeutyczna z nastolatkiem w spektrum -1 dzień.
- Niezbędnik nauczyciela w przedszkolu- 1 dzień,
- Nauka zabawy – 1 dzień,
- Potęga odwrażliwiania -1 dzień,
- TUS dla maluchów -1 dzień.
BLOK 6. Zachowania problemowe u osób w spektrum autyzmu
- Zachowania trudne- czyli niepoprawne kontekstowo- skuteczne interwencje w nurcie współczesnej Stosowanej Analizy Zachowania- 3 dni,
- Jak ogarnąć klasę – 1 dzień.
UWAGA: 3- dniowe Trudne Zachowania w BLOK 6 od 2- dniowych w BLOKU 2 różnią się:
– rozszerzeniem niektórych kwestii,
– dodatkowymi procedurami,
– ilością ćwiczeń oraz dodatkową sesją Q&A (pytania od uczestników dotyczące treści szkolenia i ich indywidualnych przypadków).
BLOK 7. Stosowana Analiza Zachowania- jak UCZYĆ, żeby NAUCZYĆ
- Stosowana Analiza Zachowania- 3 dni,
- Uczenie precyzyjne – 1 dzień.
NOWOŚĆ:
- Trening Umiejętności Społecznych dla osób dorosłych – 2 dni,
- Etyka w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną – 1 dzień,
- Funkcjonalna edukacja podstawą godnego życia – 1 dzień.
JAK SIĘ ZAPISAĆ?
- Wybierz interesujący Cię blok.
- Sprawdź czy odpowiadają Ci wszystkie 4 terminy spotkań.
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy on-line na dany termin.
- Czekaj na mailowe potwierdzenie zapisu wraz z informacjami o płatności.
Formularz zgłoszeniowy nie jest formularzem kontaktowym. W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected].
Przypominamy:
- Uczestnik projektu będzie mógł skorzystać tylko z JEDNEGO Bloku szkoleniowego.
- Koszt udziału w projekcie wynosi 175 zł.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych, składających się na dany Blok oraz dopełnienie pozostałych wymaganych formalności (wskazanych w regulaminie w § 6).