PROJEKT SZKOLENIOWY
„POMAGAM! – Wiem jak!”
OD CZERWCA RUSZAMY Z KOLEJNĄ, 4 EDYCJĄ NASZEGO PROJEKTU.
Głównym celem kolejnej, 4 już edycji (2024/2025) naszego projektu jest dostosowanie i podniesienie kwalifikacji osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością (całościowe zaburzenia rozwoju- ZA, autyzm).
Projektem obejmiemy 815 OSÓB (członków rodzin osób niepełnosprawnych, nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów i inne osoby bezpośrednio zaangażowane w proces rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, również na poziomie edukacyjnym) z obszaru całej Polski.
I. SZKOLENIA DLA RODZICÓW
RODZICE będą mieli możliwość zwiększenia swojej wiedzy dotyczącej niepełnosprawności dziecka, a także zdobycia umiejętności praktycznych pozwalających na:
- stworzenie w domu efektywnego środowiska terapeutycznego,
- radzenie sobie z własnym stresem i frustracją związaną z niepełnosprawnością dziecka,
- poznanie możliwości prawnych w kontaktach z instytucjami,
- radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci,
- rozmawianie z dzieckiem o jego niepełnosprawności,
- zwiększenie wiedzy o chorobach współistniejących,
- nabycie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka,
- wsparcie nastolatka w spektrum.
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w JEDNYM Bloku. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
Rodzicom zaproponujemy do wyboru jeden z 3 Bloków:
BLOK „Od diagnozy do terapii- autyzm małe dzieci”
Skierowany do rodziców młodszych dzieci z rozpoznaniem całościowych zaburzeń rozwoju. Składający się z następujących tematów:
- Od diagnozy do terapii- autyzm- 1 dzień,
- Trudności i wsparcie dziecka w spektrum- radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych- 2 dzień,
- Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka- 3 dzień,
- Farmakoterapia i zaburzenia współistniejące- współpraca z lekarzem psychiatrą w terapii dziecka- 4 dzień.
BLOK „Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera maluchy”
Skierowany do rodziców dzieci z zespołem Aspergera (do 13 r.ż.). Składający się z następujących tematów:
- Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera- 1-2 dzień,
- Zachowania trudne- 3 dzień,
- Farmakoterapia i zaburzenia współistniejące- współpraca z lekarzem psychiatrą w terapii dziecka- 4 dzień.
BLOK „Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera dzieci starsze”
Skierowany do rodziców dzieci z zespołem Aspergera (pow. 13 r.ż.). Składający się z następujących tematów:
- Od diagnozy do terapii- zespół Aspergera- 1-2 dzień,
- Trudności i wsparcie nastolatka w spektrum- 3 dzień,
- Farmakoterapia i zaburzenia współistniejące- współpraca z lekarzem psychiatrą w terapii dziecka- 4 dzień.
Planujemy zorganizowanie 5 grup (po 15 osób), każda z grup skorzysta z 4 dni szkoleniowych.
II. SZKOLENIA DLA KADRY- TERAPEUTÓW/ PEDAGOGÓW/ PSYCHOLOGÓW/ LOGOPEDÓW
KADRA pracująca z osobami z CZR- poszerzy wiedzę oraz zwiększy kompetencje w zakresie:
- rozwijania umiejętności komunikacyjnych dzieci,
- radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w warunkach zajęć indywidualnych i grupowych,
- prowadzenia zajęć grupowych dla dzieci ze spektrum autyzmu z naciskiem na nabywanie umiejętności społecznych,
- wykorzystania VB-MAPP- narzędzia do oceny umiejętności oraz pisania programów, nabędzie umiejętności planowania terapii i treningu komunikacji dziecka,
- uczenia płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych),
- rozmawiania o niepełnosprawności z dzieckiem i z grupą rówieśniczą, rozwiązywania konfliktów w grupie.
Każdy z uczestników będzie mógł wziąć udział w JEDNYM Bloku, w zależności od swojego doświadczenia oraz zainteresowań tematycznych. Blok to 4 dni szkoleniowe (30 godz. zegar./ 40 godz. dydaktycznych).
BLOK 1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”
- 4 dni.
BLOK 2. Stosowana Analiza Zachowania sposobem na efektywną edukację
- Stosowana Analiza Zachowania- 2 dni,
- Zachowania „trudne”- czyli niepoprawne kontekstowo- skuteczne interwencje w nurcie współczesnej Stosowanej Analizy Zachowania- 2 dni.
BLOK 3. Ocena i uczenie wczesnych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci
- VB-MAPP – behawioralne narzędzie konstruowania programów terapeutycznych i mierzenia wyników terapii, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności językowych- 2 dni,
- Uczenie do płynności (nauczania precyzyjnego, budowania systemu kart, procedury uczenia bez błędu, najbardziej efektywnych sposobów zbierania danych)- 1 dzień,
- Metoda zachowań werbalnych- jak we współczesnej Stosowanej Analizie Zachowania uczyć na fundamencie pozytywnych emocji?- 1 dzień.
BLOK 4. Dzieci w wieku szkolnym oraz młodzież z zespołem Aspergera
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych- 2 dni,
- Dziecko z zespołem Aspergera w szkole masowej- 1 dzień,
- Praca terapeutyczna z nastolatkiem w spektrum- 1 dzień.
- Niezbędnik nauczyciela w przedszkolu- 1 dzień,
- Nauka zabawy- 1 dzień,
- Potęga odwrażliwiania- 1 dzień,
- TUS dla maluchów- 1 dzień.
BLOK 6. Zachowania problemowe u osób w spektrum autyzmu
- Zachowania „trudne”- czyli niepoprawne kontekstowo- skuteczne interwencje w nurcie współczesnej Stosowanej Analizy Zachowania- 3 dni,
- Jak „ogarnąć” klasę- 1 dzień.
UWAGA: 3- dniowe Trudne Zachowania w BLOKU 6 od 2- dniowych w BLOKU 2 różnią się:
– rozszerzeniem niektórych kwestii,
– dodatkowymi procedurami,
– ilością ćwiczeń oraz dodatkową sesją Q&A (pytania od uczestników dotyczące treści szkolenia i ich indywidualnych przypadków).
BLOK 7. Stosowana Analiza Zachowania sposobem na efektywną edukację
- Stosowana Analiza Zachowania- 3 dni,
- Uczenie precyzyjne- 1 dzień.
NOWOŚĆ:
- Trening Umiejętności Społecznych dla osób dorosłych- 2 dni,
- Etyka w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną- 1 dzień,
- Funkcjonalna edukacja podstawą godnego życia- 1 dzień
Przewidywany koszt udziału w 4 dniach szkoleniowych (30 godzin zegarowych/40 godzin dydaktycznych): 175zł.
Projekt w 90% finansowany jest ze środków PFRON, uczestnicy pokrywają 10% wkładu własnego.
Szczegółowy program poszczególnych bloków wraz z terminami dostępny tu:
Blok RODZICE- ZESPÓŁ ASPERGERA MALUCHY
Blok RODZICE- ZESPÓŁ ASPERGERA DZIECI STARSZE
SPECJALIŚCI:
Blok 1
Blok 2
Blok 3
Blok 4
Blok 5
Blok 6
Blok 7
Blok 8
Zgłoszenia
- Wypełnij formularz on-line.
- Czekaj na mailowe potwierdzenie.
Po wysłaniu formularza prosimy oczekiwać potwierdzenia otrzymania go. Zostanie ono wysłane mailowo (pojawi się w przeciągu kilku minut).
W przypadku nieotrzymania potwierdzenia oraz w razie pytań prosimy o kontakt, pisząc na adres: [email protected].