RODZICE

RODZICE- Autyzm-POMAGAM, Wiem jak!

Zapraszamy do udziału w projekcie „POMAGAM. Wiem jak! ”

Oferujemy szkolenia: w 90% finansowane z funduszy PFRON.

Koszt uczestnictwa w 4 dniowym bloku szkoleniowym wynosi 190 zł.

Tematy szkoleń:

Od diagnozy do terapii autyzm - 1 dzień

Prowadzący:

MARTA SIEROCKA-ROGALA superwizor BCBA/PLTB, logopeda, pedagog, dyrektor programowy Fundacji SCOLAR i SCOLARIS
KLAUDIA MOŃKA- psycholog i terapeuta behawioralny pracujący w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania. Z  Fundacją SCOLAR związana od 2014 roku – prowadzi terapię indywidualną, grupową, Treningi Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla rodziców. W Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym SCOLAR (Bielany) sprawuje funkcję dyrektora

 

Czas szkolenia: 1 dzień w godz 9.00-16.30 

PROGRAM:

PROGRAM:

  1. Omówienie objawów ze spektrum autyzmu
  2. Etiologia i jej wpływ na terapię
  3. Mam diagnozę i co dalej? Kwestie formalne (do czego moje dziecko ma prawo) i praktyczne (wybór właściwej placówki)
  4. Cechy dobrej terapii
  5. Wiodące i wspomagające metody terapeutyczne
  6. Co stosowana analiza zachowania wnosi do edukacji

Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka - 1 dzień

Prowadzący:: Joanna Mikołajczyk psycholog, analityk zachowania BCBA, superwizor BCBA

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:

  1. Komunikacja priorytetem w terapii małego dziecka
  • Wyznaczanie celów terapeutycznych zgodnie z analizą funkcjonalną języka Skinnera
  • Kształtowanie mowy u małych dzieci nieposiadających umiejętności echowych

2. Jak nie stać się bodźcem awersyjnym?

  • Parowanie
  • Odruchowe operacje motywacyjne
  • Czego unikać w terapii małego dziecka
  • 7 kroków do kontroli poleceniowej wg Roberta Schramma

3. Efektywne uczenie małego dziecka

  • Uczenie bez błędów
  • Dobór podpowiedzi
  • Korygowanie błędów w trakcie nauki
  • Transfer – wycofywanie podpowiedzi
  • Uczenie w środowisku naturalnym (Natural Environment Teaching)

4. Pierwsze cele w terapii małego dziecka

  • Mandy – skuteczne uczenie komunikacji
  • Budowanie wspólnej uwagi
  • Kształtowanie reakcji na imię
  • Programy: „Przejście”, „Poczekaj”, „Oddawanie wzmocnień”

MAM TĘ MOC-Techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi dla rodziców- 2 dni

Szkolenie  o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań u dzieci . Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?

Prowadzący: WERONIKA KOLCZYŃSKA

Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30  

PROGRAM:

  1. ZACHOWANIA TRUDNE – CO TO TAKIEGO?
  2. CZY TO ZACHOWANIE TO JESZCZE NORMA?
  3. UCZYMY SIĘ OBSERWOWAĆ I ANALIZOWAĆ ZACHOWANIE DZIECKA.
  4. W JAKI SPOSÓB SIĘ UCZYMY I CO Z TEGO MAMY- WZMACNIANIE I KARANIE.
  5. 7 „MAGICZNYCH” KROKÓW DO KONTROLI POLECENIOWEJ.
  6. CO ZROBIĆ, ABY NIE WYBUCHŁ POŻAR – „MAGICZNE” NARZĘDZIA.
  7. POŻAR WYBUCHŁ…CO DALEJ?
  8. CO, JEŚLI WYSTĘPUJE BUNT NA POKŁADZIE PODCZAS:
  • ZABAWY
  • UBIERANIA
  • ZASYPIANIA
  • JEDZENIA I PICIA
  • MYCIA I INNYCH CZYNNOŚCI HIGIENICZNYCH
  1. KIEDY PROSIĆ O POMOC?

10. W GRUPIE RAŹNIEJ-BURZA MÓZGÓW

JAK SIĘ ZAPISAĆ?

Chcąc w pełni odpowiedzieć na Państwa potrzeby, przyjmujemy wstępne deklaracje wyboru preferowanych bloków tematycznych. Pozwolą nam na przygotowanie optymalnego harmonogramu szkoleń.

  1. Wypełnij formularz on-line.
  2. Czekaj na kontakt.

Po wysłaniu formularza prosimy o oczekiwanie na otrzymanie szczegółowych propozycji terminów e-mailem. Formularz jest wstępnym zgłoszeniem.

W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]

Przypominamy:

  1. Uczestnik projektu będzie mógł skorzystać tylko z jednego  Bloku szkoleniowego
  2. Koszt udziału w projekcie wynosi 190 zł.
  3. Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.

Zapoznaj się  z regulaminem udziału w projekcie.