RODZICE
RODZICE- Autyzm-POMAGAM, Wiem jak!
Zapraszamy do udziału w projekcie „POMAGAM. Wiem jak! ”
Oferujemy szkolenia: w 90% finansowane z funduszy PFRON.
Koszt uczestnictwa w 4 dniowym bloku szkoleniowym wynosi 190 zł.
Tematy szkoleń:

Od diagnozy do terapii autyzm - 1 dzień
Prowadzący:
MARTA SIEROCKA-ROGALA superwizor BCBA/PLTB, logopeda, pedagog, dyrektor programowy Fundacji SCOLAR i SCOLARIS
KLAUDIA MOŃKA- psycholog i terapeuta behawioralny pracujący w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania. Z Fundacją SCOLAR związana od 2014 roku – prowadzi terapię indywidualną, grupową, Treningi Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla rodziców. W Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym SCOLAR (Bielany) sprawuje funkcję dyrektora
Czas szkolenia: 1 dzień w godz 9.00-16.30
PROGRAM:
PROGRAM:
- Omówienie objawów ze spektrum autyzmu
- Etiologia i jej wpływ na terapię
- Mam diagnozę i co dalej? Kwestie formalne (do czego moje dziecko ma prawo) i praktyczne (wybór właściwej placówki)
- Cechy dobrej terapii
- Wiodące i wspomagające metody terapeutyczne
- Co stosowana analiza zachowania wnosi do edukacji

Metoda zachowań werbalnych- planowanie terapii i trening komunikacji małego dziecka - 1 dzień
Prowadzący:: Joanna Mikołajczyk psycholog, analityk zachowania BCBA, superwizor BCBA
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
- Komunikacja priorytetem w terapii małego dziecka
- Wyznaczanie celów terapeutycznych zgodnie z analizą funkcjonalną języka Skinnera
- Kształtowanie mowy u małych dzieci nieposiadających umiejętności echowych
2. Jak nie stać się bodźcem awersyjnym?
- Parowanie
- Odruchowe operacje motywacyjne
- Czego unikać w terapii małego dziecka
- 7 kroków do kontroli poleceniowej wg Roberta Schramma
3. Efektywne uczenie małego dziecka
- Uczenie bez błędów
- Dobór podpowiedzi
- Korygowanie błędów w trakcie nauki
- Transfer – wycofywanie podpowiedzi
- Uczenie w środowisku naturalnym (Natural Environment Teaching)
4. Pierwsze cele w terapii małego dziecka
- Mandy – skuteczne uczenie komunikacji
- Budowanie wspólnej uwagi
- Kształtowanie reakcji na imię
- Programy: „Przejście”, „Poczekaj”, „Oddawanie wzmocnień”

MAM TĘ MOC-Techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi dla rodziców- 2 dni
Szkolenie o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań u dzieci . Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?
Prowadzący: WERONIKA KOLCZYŃSKA
Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
- ZACHOWANIA TRUDNE – CO TO TAKIEGO?
- CZY TO ZACHOWANIE TO JESZCZE NORMA?
- UCZYMY SIĘ OBSERWOWAĆ I ANALIZOWAĆ ZACHOWANIE DZIECKA.
- W JAKI SPOSÓB SIĘ UCZYMY I CO Z TEGO MAMY- WZMACNIANIE I KARANIE.
- 7 „MAGICZNYCH” KROKÓW DO KONTROLI POLECENIOWEJ.
- CO ZROBIĆ, ABY NIE WYBUCHŁ POŻAR – „MAGICZNE” NARZĘDZIA.
- POŻAR WYBUCHŁ…CO DALEJ?
- CO, JEŚLI WYSTĘPUJE BUNT NA POKŁADZIE PODCZAS:
- ZABAWY
- UBIERANIA
- ZASYPIANIA
- JEDZENIA I PICIA
- MYCIA I INNYCH CZYNNOŚCI HIGIENICZNYCH
- KIEDY PROSIĆ O POMOC?
10. W GRUPIE RAŹNIEJ-BURZA MÓZGÓW

JAK SIĘ ZAPISAĆ?
Chcąc w pełni odpowiedzieć na Państwa potrzeby, przyjmujemy wstępne deklaracje wyboru preferowanych bloków tematycznych. Pozwolą nam na przygotowanie optymalnego harmonogramu szkoleń.
- Wypełnij formularz on-line.
- Czekaj na kontakt.
Po wysłaniu formularza prosimy o oczekiwanie na otrzymanie szczegółowych propozycji terminów e-mailem. Formularz jest wstępnym zgłoszeniem.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]
Przypominamy:
- Uczestnik projektu będzie mógł skorzystać tylko z jednego Bloku szkoleniowego
- Koszt udziału w projekcie wynosi 190 zł.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.
Zapoznaj się z regulaminem udziału w projekcie.