Zapraszamy do udziału w projekcie „POMAGAM. Wiem jak! ”
Oferujemy szkolenia: w 90% finansowane z funduszy PFRON.
Koszt uczestnictwa w 4 dniowym bloku szkoleniowym wynosi 120 zł.
Tematy szkoleń:
Od diagnozy do terapii zespół Aspergera- 2 dni
Szkolenie które pomoże rodzicom zrozumieć Zespół Aspergera, poznać przyczyny całościowych zaburzeń rozwojowych. Rodzice otrzymają także praktyczną poradę z zakresu socjalno- prawnych form pomocy oraz praktyczne wskazówki, jak postępować z dzieckiem w warunkach domowych.
Prowadzący: lek. med. Ewa Urbanowicz- psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu
MACIEJ SZYMANOWSKI – pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS, corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników TUS-ów.
KATARZYNA MALINOWSKA -Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017 związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.
Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30 (sobota i niedziela)
PROGRAM:
Część I- lek. med. Ewa Urbanowicz
Identyfikacja objawów zespołu Aspergera u dzieci- szczegółowe omówienie.
Rola terapii w kontekście neuroplastyczności mózgu.
Przyczyny zaburzeń ze spektrum Autyzmu, czyli co wiemy obecnie o roli czynników genetycznych i środowiskowych.
Rola stresu psychospołecznego u osób ujawniających objawy zespołu Aspergera.
Zespół Aspergera– rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej (np. neurologicznej, audiologicznej, alergologicznej, gastroenterologicznej).
Aspekty socjalno– prawne pomocy dzieciom z zespołem Aspergera: a/współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną b/subwencja oświatowa c/pomoc nauczyciela wspomagającego w placówkach oświatowych d/wolontariat e/specjalistyczne Usługi Opiekuńcze f/turnusy terapeutyczne
Część II MACIEJ SZYMANOWSKI/KATARZYNA MALINOWSKA
Zasady organizowania terapii dziecka w świetle badań dotyczących skuteczności wybranych metod terapeutycznych.
Na co zwracamy uwagę w terapii – dostosowanie metod do specyficznych potrzeb i trudności dziecka.
Strukturyzacja, wizualizacja, motywacja, potrzeby sensoryczne – w domu i w placówce.
Terapia i indywidualna i Trening Umiejętności Społecznych.
Wybór placówki edukacyjnej i realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym na terenie szkoły.
Kiedy powiedzieć dziecku o diagnozie, jak przekazywać informacje placówce, do której uczęszcza dziecko – klauzula poufności i prawa rodzica.
Trudne zachowania dziecka – ABC postępowania.
Pomoc dla rodzica w kryzysie, przyjazne placówki.
Zachowania trudne- 1 dzień
Szkolenie o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań . Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?
Prowadzący:
MACIEJ SZYMANOWSKI – pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS, corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników TUS-ów.
KATARZYNA MALINOWSKA -Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017 związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców. Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
1.Co ma wpływ na zachowanie i utrwalanie zachowania? 2.Zachowania trudne 3.Jakie mogę być funkcje trudnych zachowań? Jak poznać ich funkcje? 4.Redukowanie zachowań niepożądanych – oddziaływania proaktywne 5.Redukowanie zachowań niepożądanych – oddziaływania reaktywne 6.Wypracowanie zachowań pożądanych i ich generalizacja 7.Jak współpracować z profesjonalistami pracującymi z dzieckiem/nastolatkiem w szkole i na terapii?
Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka - 1 dzień
Najnowsze badania pokazują, że 83% dzieci ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu współwystępuje co najmniej jedno inne zaburzenie np. neurologiczne, psychiczne, somatyczne, inne.
Prowadzący:lek. med. Ewa Urbanowicz psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu w Fundacji SCOLAR, diagnosta i terapeuta w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w Poradni dla Dzieci z Autyzmem i Ich Rodzin
Czas szkolenia:1 dzień w godz 9.00-16.30
Program szkolenia
1. Praktyka medyczna dotycząca osób ujawniających objawy ze spektrum autyzmu (ASD) – Evidence Based Medicine
2. Wybrane zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe współistniejące z ASD i farmakologii
Tiki, Zespół Gilles de la Tourette’a
Zespól nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
Zaburzenia obsesyjno – kompulsyjne
Zaburzenia lękowe
Zaburzenia nastroju
Zaburzenia psychotyczne
Zaburzenia snu
Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, mieszane zaburzenia)
Zachowania agresywne i autoagresywne
Zaburzenia napadowe
3. Rola stresu psychospołecznego- jak pomóc, by otoczenie osoby z ASD było postrzegane jako bezpieczne
4. ASD – rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej, np. neurologicznej, audiologicznej, okulistycznej, alergologicznej, gastroenterologicznej
GRUPA 1 ONLINE RODZICE zespół ASPERGERA
22.01.22
Od diagnozy do terapii zespół Aspergera cz.1
12.02.22
Od diagnozy do terapii zespół Aspergera cz.2
13.02.22
Zachowania trudne
20.02.22
Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka
GRUPA 2 ONLINE RODZICE zespół ASPERGERA
06.03.22
Od diagnozy do terapii zespół Aspergera cz.1
12.03.22
Od diagnozy do terapii zespół Aspergera cz.2
13.03.22
Zachowania trudne
20.03.22
Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka
GRUPA 3 ONLINE RODZICE zespół ASPERGERA
13.03.22
Od diagnozy do terapii zespół Aspergera cz.1
19.03.22
Od diagnozy do terapii zespół Aspergera cz.2
26.03.22
Zachowania trudne
27.03.22
Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka
Jak się zapisać ?
Sprawdź czy odpowiadają Ci wszystkie 4 terminy spotkań. Warunkiem otrzymania zaświadczenia z udziału w szkoleniu, jest uczestnictwo we wszystkich dniach szkoleniowych.
Pobierz dokumenty – formularz programowy, oświadczenie, ankietę, wypełnij, podpisz, następnie zeskanuj lub zrób zdjęcie i zapisz w formacie PDF.
Wypełnij formularz zgłoszeniowy on-line, dołącz do niego podpisane dokumenty w formacie PDF.
Czekaj na mailowe potwierdzenie zapisu wraz z informacjami o płatności.
Formularz zgłoszeniowy nie jest formularzem kontaktowym.
Fundacja SCOLAR będzie wdzięczna za każdą darowiznę. Dzięki tym pieniądzom możemy ofiarować diagnozę oraz programy terapeutyczne i edukacyjne dla dzieci, których Rodzice są w trudnej sytuacji materialnej. Pieniądze można wpłacać na konto Fundacji, a w tytule napisać: „darowizna na cele statutowe”.
VW bank Polska SA 38 2130 0004 2001 0317 1832 0001
Pamiętaj…
Możesz pomóc dzieciom, oddając 1,5 % podatku w ramach rocznych rozliczeń z Urzędem Skarbowym. KRS: 0000213131