RODZICE
RODZICE zespół ASPERGERA -POMAGAM, Wiem jak!
Zapraszamy do udziału w projekcie „POMAGAM. Wiem jak! ”
Oferujemy szkolenia: w 90% finansowane z funduszy PFRON.
Koszt uczestnictwa w 4 dniowym bloku szkoleniowym wynosi 190 zł.
Tematy szkoleń:

Od diagnozy do terapii zespół Aspergera- 2 dni
Szkolenie które pomoże rodzicom zrozumieć Zespół Aspergera, poznać przyczyny całościowych zaburzeń rozwojowych. Rodzice otrzymają także praktyczną poradę z zakresu socjalno- prawnych form pomocy oraz praktyczne wskazówki, jak postępować z dzieckiem w warunkach domowych.
Prowadzący:
lek. med. Ewa Urbanowicz- psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu
MACIEJ SZYMANOWSKI – pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS, corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników TUS-ów.
KATARZYNA MALINOWSKA -Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017 związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.
Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
Część I- lek. med. Ewa Urbanowicz
- Identyfikacja objawów zespołu Aspergera u dzieci- szczegółowe omówienie.
- Rola terapii w kontekście neuroplastyczności mózgu.
- Przyczyny zaburzeń ze spektrum Autyzmu, czyli co wiemy obecnie o roli czynników genetycznych i środowiskowych.
- Rola stresu psychospołecznego u osób ujawniających objawy zespołu Aspergera.
- Zespół Aspergera– rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej (np. neurologicznej, audiologicznej, alergologicznej, gastroenterologicznej).
- Aspekty socjalno– prawne pomocy dzieciom z zespołem Aspergera:
a/współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
b/subwencja oświatowa
c/pomoc nauczyciela wspomagającego w placówkach oświatowych
d/wolontariat
e/specjalistyczne Usługi Opiekuńcze
f/turnusy terapeutyczne
Część II MACIEJ SZYMANOWSKI/KATARZYNA MALINOWSKA
- Zasady organizowania terapii dziecka w świetle badań dotyczących skuteczności wybranych metod terapeutycznych.
- Na co zwracamy uwagę w terapii – dostosowanie metod do specyficznych potrzeb i trudności dziecka.
- Strukturyzacja, wizualizacja, motywacja, potrzeby sensoryczne – w domu i w placówce.
- Terapia i indywidualna i Trening Umiejętności Społecznych.
- Wybór placówki edukacyjnej i realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym na terenie szkoły.
- Kiedy powiedzieć dziecku o diagnozie, jak przekazywać informacje placówce, do której uczęszcza dziecko – klauzula poufności i prawa rodzica.
- Trudne zachowania dziecka – ABC postępowania.
- Pomoc dla rodzica w kryzysie, przyjazne placówki.

Zachowania trudne- 1 dzień
Szkolenie o praktycznych sposobach zapobiegania tzw. zachowaniom trudnym i metodom kształtowania prawidłowych wzorców zachowań . Krzyk, płacz, odmowa, agresja oraz inne zachowania niepożądane dziecka zakłócają przebieg zajęć edukacyjnych. Jak właściwie na nie reagować? W jaki sposób skutecznie rozwijać pożądane zachowania?
Prowadzący:
MACIEJ SZYMANOWSKI – pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim letnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS, corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników TUS-ów.
KATARZYNA MALINOWSKA -Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017 związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.
Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30
PROGRAM:
1.Co ma wpływ na zachowanie i utrwalanie zachowania?
2.Zachowania trudne
3.Jakie mogę być funkcje trudnych zachowań? Jak poznać ich funkcje?
4.Redukowanie zachowań niepożądanych – oddziaływania proaktywne
5.Redukowanie zachowań niepożądanych – oddziaływania reaktywne
6.Wypracowanie zachowań pożądanych i ich generalizacja
7.Jak współpracować z profesjonalistami pracującymi z dzieckiem/nastolatkiem w szkole i na terapii?

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka - 1 dzień
Najnowsze badania pokazują, że 83% dzieci ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu współwystępuje co najmniej jedno inne zaburzenie np. neurologiczne, psychiczne, somatyczne, inne.
Prowadzący: lek. med. Ewa Urbanowicz psychiatra dzieci i młodzieży, diagnosta zaburzeń ze spektrum autyzmu w Fundacji SCOLAR, diagnosta i terapeuta w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w Poradni dla Dzieci z Autyzmem i Ich Rodzin
Czas szkolenia: 1 dzień w godz 9.00-16.30
PROGRAM:
1. Praktyka medyczna dotycząca osób ujawniających objawy ze spektrum autyzmu (ASD) – Evidence Based Medicine
2. Wybrane zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe współistniejące z ASD i farmakologii
- Tiki, Zespół Gilles de la Tourette’a
- Zespól nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- Zaburzenia obsesyjno – kompulsyjne
- Zaburzenia lękowe
- Zaburzenia nastroju
- Zaburzenia psychotyczne
- Zaburzenia snu
- Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, mieszane zaburzenia)
- Zachowania agresywne i autoagresywne
- Zaburzenia napadowe
3. Rola stresu psychospołecznego- jak pomóc, by otoczenie osoby z ASD było postrzegane jako bezpieczne
4. ASD – rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej, np. neurologicznej, audiologicznej, okulistycznej, alergologicznej, gastroenterologicznej

JAK SIĘ ZAPISAĆ?
- Wypełnij formularz on-line.
- Czekaj na zwrotną wiadomość mailową (zwykle trwa to kilka minut).
- Postępuj zgodnie z instrukcją w otrzymanym mailu.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]
Przypominamy:
- Uczestnik projektu może skorzystać tylko z jednego Bloku szkoleniowego.
- Koszt udziału w projekcie wynosi 190 zł.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.
Najbliższe 4 dniowe szkolenie odbędzie się ONLINE - GRUPA 1:
GRUPA 2 ON-LINE
GRUPA 3 ON-LINE
GRUPA 1
Data: 15 października- 05 listopada 2022
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
GRUPA 2
Data: 22 października- 03 grudnia 2022
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
GRUPA 3
Data: 04- 25 marca 2023
Czas trwania: 30 godzin
Miejsce: on-line
ZAPISY ZAMKNIĘTE
Zapoznaj się z regulaminem udziału w projekcie.