BLOK 1

Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – „od dźwięku do myślenia”

W ramach bloku proponujemy następujące tematy:

  1. Od dźwięku do języka- 2 dni szkoleniowe,
  2. Uczenie generatywne- 1 dzień szkoleniowy,
  3. Teoria Ram Relacyjnych- 1 dzień szkoleniowy

PROGRAM POSZCZEGÓLNYCH DNI SZKOLENIOWYCH:

1-2 DZIEŃ Od dźwięku do języka

Prowadzący: Marta Sierocka-Rogala superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy SCOLARIS

Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:

 Program

  1. Wypracowywanie umiejętności społecznych niezbędnych do ćwiczenia próśb. Prośby jako zachowanie społeczne. Jak kształtować umiejętności echowe”
  2. Bycie słuchaczem opiera się na działaniu” – różne techniki wypracowywania reakcji słuchacza
  3. Planowanie i analizowanie wczesnych umiejętności werbalnych – wypracowanie pierwszych generatywnych umiejętności
  4. Wieloelementowa kontrola zachowań werbalnych, kontrola intrawerbalna – łączna kontrola, teoria ekwiwalencji i teoria ram relacyjnych
  5. W kierunku uczenia generatywnego. Jak planować program nauczania, by ukształtować mechanizmy samodzielnego uczenia się i rozwijania języka. Kiedy przestajemy bezpośrednio podpowiadać (jak nie stać się niewolnikiem podpowiedzi echowych).

 

3 DZIEŃ Uczenie generatywne

Prowadzący: Marta Sierocka- Rogala superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy SCOLARIS

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:

1. Umiejętności intrawerbalne

  • reakcje intrawerbalne, a kontrola intrawerbalna

2. Uczymy się budowania pojęć

3. Mathetics – czyli nauka o uczeniu

4. Pięć sposobów na uczenie generatywne

5. TAPS (Myśląc głośno rozwiązuję problemy)

6. Mówienie o uczuciach i własnych doświadczeniach (private events)

4 Dzień Teoria ram relacyjnych

Co Teoria Ram Relacyjnych wnosi do uczenia umiejętności językowych i umiejętności poznawczych

Prowadzący: Marta Sierocka- Rogala- superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy SCOLARIS

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00- 16.30

PROGRAM:

  1. Co Teoria Ram Relacyjnych wnosi  do  uczenia  umiejętności językowych i umiejętności poznawczych?
  2. Relacje wywiedzione – implikacje wzajemne i kombinatoryjne
  3. Jak rozwijać  umiejętności komunikacyjne poprzez  naukę wywodzenia relacji ?
  4. Organizowanie procesu uczenia,
  5. Właściwe przygotowanie materiału.

JAK SIĘ ZAPISAĆ?

  1. Wypełnij formularz on-line.
  2. Czekaj na zwrotną wiadomość mailową (zwykle trwa to kilka minut).
  3. Postępuj zgodnie z instrukcją w otrzymanym mailu.

W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected]

Przypominamy:

  1. Uczestnik projektu może skorzystać tylko z jednego Bloku szkoleniowego.
  2. Koszt udziału w projekcie wynosi 190 zł.
  3. Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.

Najbliższe 4 dniowe szkolenie odbędzie się ONLINE, tj. GRUPA 1:

16-17.07
dzień 1 i 2 Od dźwięku do języka
01.10
dzień 3 Uczenie generatywne
02.10
dzień 4 Teoria ram relacyjnych

GRUPA 2 (ON-LINE):

29-30.10
dzień 1 i 2 Od dźwięku do języka
26.11
dzień 3 Uczenie generatywne
27.11
dzień 4 Teoria ram relacyjnych

GRUPA 3 (ON-LINE):

12-13.11
dzień 1 i 2 Od dźwięku do języka
03.12
dzień 3 Uczenie generatywne
04.12
dzień 4 Teoria ram relacyjnych

GRUPA 4 (ON-LINE):

21-22.01
dzień 1 i 2 Od dźwięku do języka
04.02
dzień 3 Uczenie generatywne
05.02
dzień 4 Teoria ram relacyjnych

 

  GRUPA 1

Data: 16 lipca- 02 października 2022

Czas trwania: 30 godzin

Miejsce: on-line

 

ZAPISY ZAMKNIĘTE

 

 

  GRUPA 2

Data: 29 października- 27 listopada 2022

Czas trwania: 30 godzin

Miejsce: on-line

 

ZAPISY ZAMKNIĘTE

 

  GRUPA 3

Data: 12 listopada- 04 grudnia 2022

Czas trwania: 30 godzin

Miejsce: on-line

 

ZAPISY ZAMKNIĘTE

 

 

  GRUPA 4

Data: 21 stycznia- 05 lutego 2023

Czas trwania: 30 godzin

Miejsce: on-line

 

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

 

Zapoznaj się  z regulaminem udziału w projekcie.