BLOK 4

BLOK 4. Dzieci w wieku szkolnym oraz młodzież z zespołem Aspergera

W ramach bloku proponujemy następujące tematy:

  1. Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych- 2 dni,
  2. Dziecko z zespołem Aspergera w szkole masowej- 1 dzień,
  3. Praca terapeutyczna z nastolatkiem w spektrum -1 dzień.

PROGRAM POSZCZEGÓLNYCH DNI SZKOLENIOWYCH:

1-2 DZIEŃ Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci szkolnych

Szkolenie z metody TUS jako jednej z podstawowych form oddziaływania terapeutycznego w pracy z wysokofunkcjonującymi dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu. Jak dobierać grupy? Jak realizować trening TUS? Jakie metody są skuteczne a jakie nie?

Prowadzący: Maciej Szymanowski- pedagog specjalny, trener TUS z wieloletnim doświadczeniem, dyrektor Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej SCOLAR – koordynujący pracę ponad 30-tu terapeutów prowadzących grupy TUS, corocznie kwalifikuje i dobiera do grup ponad 300 uczestników  TUS-ów.

Czas szkolenia: 2 dni w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:

  1. Rekrutacja i dobieranie uczestników do grup.
  2. Struktura zajęć TUS.
  3. System motywacyjny- dlaczego jest ważny i jak powinno się go stosować?
  4. Skuteczne i nieskuteczne techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
  5. Zachowania trudne- przyczyny i jak sobie z nimi radzić?
  6. Tematyka TUS-ów.
  7. Tworzenie scenariuszy zajęć.
  8. Przekazywanie informacji zwrotnej rodzicom.

3 DZIEŃ Dziecko z zespołem Aspergera w szkole masowej

Szkolenie dla specjalistów i nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku szkolnym.

Prowadzący: Katarzyna Malinowska- psycholog, psychoterapeuta w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017r. związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30 

PROGRAM:

1. Trudności i wyzwania dziecka z zespołem Aspergera (edukacyjne, rówieśnicze, sensoryczne).
2. Propozycje rozwiązań.
3. Prawo (orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, IPET, WOPFU).
4. Zajęcia psychoedukacyjne w klasie- jak rozmawiać z dziećmi i rodzicami o (neuro) różnorodności.

4 DZIEŃ Praca terapeutyczna z nastolatkiem w spektrum

Prowadzący: Katarzyna Malinowska- psycholog, psychoterapeuta w trakcie treningu. Absolwentka psychologii w ramach MISMaP na Uniwersytecie Warszawskim z dwiema specjalnościami: Psychologią Kliniczną Dziecka i Rodziny oraz Experimental Social Psychology. Od 2017r. związana z Fundacją Scolar. Prowadzi terapię indywidualną i grupową w języku polskim i angielskim, Trening Umiejętności Społecznych oraz warsztaty dla dzieci i rodziców.

Czas szkolenia: 1 dzień w godz. 9.00-16.30

PROGRAM:

1. Trening Umiejętności Społecznych dla nastolatków- dobre praktyki.
2. Komunikacja i motywacja.
3. Prywatność i autonomia.
4. Dojrzewanie, tożsamość płciowa, tożsamość seksualna.
5. Zaburzenia nastroju.
6. Zaburzenia lękowe.
7. Zaburzenia odżywiania.
8. Zachowania autoagresywne.
9. Współpraca z rodzicami i innymi specjalistami.

GRUPA 1- szczegóły wkrótce

Data: prawdopodobnie czerwiec/ lipiec

Czas trwania: 30 godzin

Miejsce: online

SZCZEGÓŁY DOT. FORMULARZA ZAPISÓW WKRÓTCE

JAK SIĘ ZAPISAĆ?

  1. Wypełnij formularz on-line.
  2. Czekaj na zwrotną wiadomość mailową (zwykle trwa to kilka minut).
  3. Postępuj zgodnie z instrukcją w otrzymanym mailu.

W przypadku pytań, prosimy o kontakt na mail: [email protected].

Przypominamy:

  1. Uczestnik projektu może skorzystać tylko z JEDNEGO Bloku szkoleniowego.
  2. Koszt udziału w projekcie wynosi 175 zł.
  3. Warunkiem uzyskania zaświadczenia, jest uczestnictwo we wszystkich 4 dniach szkoleniowych składających się na dany blok.